5/31/2013

Zöldséges-csirkés wok

Ismét wokolunk. Ha már az idő nem nagyon kedvez nekünk, legalább a hasunk legyen tele. A piacon egyre több finomságot lehet kapni, így a fő Szerepet a zöldség kapta (a csirke mellett, hiszen husi nálunk nem hiányozhat az asztalról :-) ).

Hozzávalók:
  • 300 g csirkemell filé
  • 2 kisebb méretű sárgarépa
  • 1/2 cukkini
  • 1/2 póréhagyma
  • só, bors
  • 1 gerezd fokhagyma
  • méz
  • chili
  • szójaszósz
  • 1 ek. olaj
  • tészta (pl. sárgarépával színezett tészta)
Elkészítés:

Elkészítjük a csirkéhez a pácot: sót, borsot, chilit, mézet, olajat és frissen áttört fokhagymát összekeverjük (Bánjunk óvatosan a sóval, a szójaszósz is sós!!). Ha szükséges, nagyon kevés vízzel higíthatjuk.
A csirkét ízlésünknek megfelelően feldaraboljuk, és a pácba forgatjuk. Hagyjuk, legalább egy órát érlelődni, egy egész éjszaka azonban még jobb. 
Wokot forrósítjuk, hozzáadjuk a csirkét és fehéredésig pirítjuk. Ha az ízlésünk azt diktálja, adhatunk hozzá még ebből-abból kicsit. Én általában szójaszószt adok hozzá, úgy több szaftot kapok. 
Hozzáadjuk a felkarikázott póréhagymát (igen, érdekes módon a hús után!!), a felkarikázott cukkinit és a sárgarépát. A sárgarépát érdemes egy konyhai hámozóval finom vékony csíkokra vágni, gyors és eredményes módszer.
Néhány percig magas hőfokon wokoljuk, s végül hozzáforgatjuk a kifőtt tésztát. Mivel egy ideje már megvásároltam, de nem tudtam mit kezdjek vele, én a sárgarépával színezett tésztámat használtam hozzá. Nagyon finom kombót eredményezett.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése