2/07/2013

Brokkolis kosárka

Egy kedves teadélelőttre voltam hivatalos. Tartottam tőle, hogy mindenki majd valami édességgel rukkol elő, ezért én a sós harapnivaló mellett döntöttem. Mivel a társaságban akad vegetáriánus (szerencsére nem vegán, mert akkor jaj nekem), ezért egyre szűkült az elkészíthető ételek köre. Legyen ugye szállítható, ne legyen túl nehéz étel - mert mégiscsak teához, nem disznóvágáshoz kell - de ne is legyen benne hús. Irány hát a bolt, nézzük mi vásárolható és mi ihlet meg. És akkor egyszer volt hol nem volt ott termett a legkisebb fiú, a csodaszép brokkoli...

Hozzávalók:
A tésztához:
  • 300 g liszt
  • 150 g vaj
  • csipet só
  • kevés hideg víz
A töltelékhez:
  • 1 kisebb méretű brokkoli rózsáira bontva
  • 2 gerezd fokhagyma áttörve
  • 100 g reszelt sajt (pl. Gouda)
  • 4 tojás
  • só, bors
Elkészítés:

A tészta hozzávalóiból tésztát gyúrunk. Enyhén lisztes deszkán kinyújtjuk, majd kiszaggatjuk (a mérete nyilván a muffin sütőforma méretétől függ). Én nem vajaztam ki a formákat, mivel elég sok vaj van a tésztában is, és nem ragadt bele. A korongokat beleigazgatjuk a sütiformákba. 180 fokra előmelegített sütőben 10-15 perc alatt elősütjük. 
Közben elkészítjük a tölteléket: a tojásokat felütjük, adunk hozzá sót, borsot, majd kézi habverővel enyhén habosra felverjük. Ehhez adjuk a reszelt sajtot, áttört fokhagymát és a feldarabolt brokkoli rózsákat. Én feldaraboltam őket, hogy ne legyenek túl nagy darabok egy-egy kosárkában. 
A töltelékkel megtöltjük a kosárkákat (én teljesen megtöltöttem őket, és így sem futott ki). 
A már előmelegített sütőbe toljuk, és kb. 15-20 perc alatt készre sütjük. 

Tipp: hidegen és melegen tálalva egyaránt finom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése