12/05/2012

Tojáslikőr - likőrhadjárat karácsonyra hangolódva I.


Tőlem egészen szokatlan merényletsorozatba kezdtem a héten. Annyit megsúghatok, hogy tojás (sok tojás) kapja a főszerepet és alkohol. Ez már csak azért is meglepő, mert én szinte sohasem fogyasztok alkoholt. Na de jönnek az ünnepek, egy belenyalás idejéig kivételt tehetek még én is.

Találtam is egy halom nagyszerű receptet, rengeteget olvastam erről a témáról (még sohasem volt dolgom likőr elkészítésével), és amint egyre jobban elmélyültem a kutatásban, azon kaptam magam, hogy már meg is fogalmazódott bennem a saját verzióm.
Azt hiszem, hogy fantasztikus csemegét sikerült alkotnom az ünnepekre, amely nem csak a saját pocakunkat simogatja, de a vendégeink ízlelőbimbóit is táncra perdíti majd. Íme, ez volna az én (egyik) interpretációm karácsonyi likőr témára. Folyt köv…. ;-)

Hozzávalók:
  • 5 tojás sárgája
  • 250 g porcukor
  • 3 cs. vaníliás cukor (helyettesíthető vaníliarúd kikapart belsejével is)
  • 300 ml tej
  • 300 ml tejszín
  • 200 ml alkohol (én vodkát használtam, de tiszta szesz vagy pálinka is megfelel)

Elkészítés:

A tejszínt összeöntjük a tejjel, összekeverjük a vaníliával és egy kevés porcukorral (mondjuk úgy kb. a felével). Feltesszük a tűzre, és óvatosan felforraljuk majd kihűtjük. 
A maradék porcukrot kikeverjük a tojás sárgájával. Mikor a tej már kihűlt, adunk a tojáshoz egy néhány kanállal. Jó alaposan kikeverjük, míg a cukor teljesen elolvad. Ezt követően az egész tojásos mixet összekeverjük a tejjel, s végül hozzáadjuk az alkoholt is. Én bevallom itt nem tartottam túl sürünek, ezert fogtam a lábast és a legalacsonyabb fokozaton folyamatos kevergetés mellett Meg sürítettem rajta. 
Egy csinos üvegbe töltjük, és hűtőszekrénybe tesszük legalább 1 éjszakára. Fogyasztásig itt tartjuk (akkor a legfinomabb, ha hideg).  
Ha valami oknál több éjszakát is a hűtőben töltene a remek kis itóka, rázogassuk meg naponta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése