11/09/2012

Sárgarépás, füstölt sajtos szendvics krém

Néhány hét múlva egy számomra nagyon kedves rendezvény közeleg. Az itt élő nemzetközi kis közösség havi összejövetelén "az én országom", Hollandia lesz a házigazda, ahol a "fogadó" ország gondoskodik finomabbnál finomabb étkekkel. Mindenki készül valami tradicionális holland étellel, s mivel minden hagyományos holland fogást lepacsiztak, nekem valami sajátossal kellett előrukkolnom. Valami narancssárgát akartam készíteni. A sárgarépás kenyér kézenfekvő, de ez valljuk be, feltét nélkül igencsak száraz volna. Kellett egy jó kis szendvicskrém. Ez lett belőle. Nagyszerű kiegészítője a házi készítésű kenyérnek, de jól illik a sárgarépás kenyérhez is.

Hozzávalók:
  • 3 közepes méretű sárgarépa reszelve
  • füstölt sajt (én Karavánt használtam) reszelve
  • só, bors
  • 1 gerezd fokhagyma áttörve
  • 2 tömlős natúr krémsajt
  • friss, apróra vágott petrezselyemzöld vagy metélőhagyma
  • 2 ek. majonéz

Elkészítés:

A megmosott lereszelt répát és a reszelt sajtot összekeverjük, hozzáadjuk az összes többi hozzávalót. A krémet ízlésünknek megfelelően alakíthatjuk egy-egy hozzávaló mennyiségének módosításával. Én szeretem, ha krémes, így a krémsajt és a majonéz mennyisége magasabb. Ha egzotikusabbá akarjuk tenni, adhatunk hozzá darált diót is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése