11/12/2012

Fehérboros afrikai harcsa

Én magam halimádó vagyok, de a családban egyedül csak én rajongok érte (ezt gondolom párszor már említettem (-: ), mindenki más finnyásan húzza az orrát. Most, hogy a hétvégére egyedül maradtam, - mivel páromat szólította a hazafias kötelesség - engedtem a halpult csábításának. Nem csináltam nagy cécót az elkészítéséből, nem használtam különleges hozzávalókat sem, a hal ízének teljes kiélvezése volt a cél.

Hozzávalók: (2 főre)
  • 2 szelet afrikai harcsafilé
  • 1/2 citrom
  • frissen őrölt só és fekete bors
  • 100 - 150 ml fehérbor (ízléstől függően)
  • vaj
Elkészítés:

A halszeleteket frissen őrölt sóval és fekete borssal bedörzsöljük, majd fél citrom facsart levével meglocsoljuk. Ezzel a mondhatni 'páccal' együtt legalább egy órára hűtőszekrénybe tesszük. Persze, ha az egész éjszakát ott tölti, csak javára válik.
Ezt követően egy tepsit veszünk elő, majd a halszeleteket óvatosan belefektetjük. A vajat kis kockákra vágjuk, majd a halra és a hal mellé szórjuk. Meglocsoljuk 100 ml borral.
A sütőt 170 fokra előmelegítjük, majd a halat kb. 15 perc alatt megsütjük. Körülbelül a sütési idő felénél ismét meglocsoljuk a maradék borral.
Tálalhatjuk friss salátaágyon, de akár burgonyapürével is. Tartármártással is nagyon finom.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése