10/13/2012

Zsuzsi szülinapi tortája

Egy nagyon kedves barátnőmnek szülinapja volt. Rám esett a választás, hogy elkészítsem a tortáját. Nagyon izgultam, sokat keresgéltem, hogy vajon milyen is legyen. Fiatalosnak, dögösnek és nőcisnek kellet lennie, de mégis elegánsnak. Pont olyannak, amilyen a torta "gazdája" is.
A nagy keresgélés közben rábukkantam Kiskukta blogjára, ami egyszerűen fantasztikus. Tőle származik a piskótalap receptje, amit mindenkinek csak ajánlani tudok. Lépésről lépésre követtem az instrukcióit és még soha ilyen szép piskótát nem sütöttem. Köszönöm neki!
Fondant tortabevonót úgy vásároltam (lusta voltam vele bíbelődni, és kicsit időhiányban is szenvedtem), és be kell valljam, meg is bosszulta magát, mivel a saját magunk által pillecukorból készíthető messzemenőkig jobb. A boltban vásárolható hamar kiszárad, törik, mindenhez odaragad, stb. Szóval nem könnyű vele dolgozni, na. :)

Hozzávalók:

A piskótához: (25 cm-es tortaformához)
recept itt (a lustáknak pedig ide leírva)
  • 150 g cukor+ 60 g a habba
  • 263 g liszt
  • 1,15 dl tej
  • 1,15 dl olaj
  • 3 tojás (akkor a legjobb az eredmény, ha kb. 70 g-os 1 tojás)
  • 3/4 cs sütőpor
A krémhez:
  • 500 g vaj/margarin
  • 650 g porcukor
  • 2 csomag Bourbon vaníliás cukor3
  • 6-7 ek. tej/tejszín (hogy a krémünk krémesebb és lazább legyen

A bevonáshoz: (annak, aki mégsem előre vásároltból akarja elkészíteni)

  • 1 ek. zselatin
  • 6 ek. víz
  • 2 ek. víz
  • porcukor (amennyit felvesz)
Elkészítés:

A honlapon leírtak alapján elkészítjük a piskótatésztát. Bemásolom ide is, mert rettegek attól, hogy ha lekerül a blogról, elveszik a tökéletes piskótarecept. 
Tehát: Felverjük a tojásfehérjét, majd hozzáadjuk a cukrot és kemény habbá verjük (a hab gyorsabban kemény lesz, ha a tojás szoba hőmérsékletű). Egy külön tálban elkeverjük a tejet, olajat, tojássárgát és a cukort, de csak annyira, hogy elvegyüljön. Erre szitáljuk a sütőporos lisztet. Óvatosan elkeverjük úgy, hogy ne legyen bekapcsolva a mixer. Ha ezzel megvagyunk, majd magas fokozaton kb. 1,5-2 percig keverjük, míg szép sima lesz, és kicsit kivilágosodik. Teszünk a felvert tojáshabból két kanálnyit a masszához, és egy kézi habverővel óvatosan elkeverjük benne, azaz fellazítjuk a sárga masszát. Párszor ezt megismételjük, majd beletesszük az összes habot és simára keverjük. Arra oda kell figyelni, hogy keverés közben az edény oldaláról is alaposan leszedjük a sárga masszát, ezt egy nagyobb kanállal, hab kártyával, szilikonos keverőlapáttal könnyen megtudjuk oldani. Ha ez elmarad, és nem egyenletesen oszlik el benne a tojáshab, akkor itt ott tömöttebb lesz a lapunk. Ezután tortaformába/tortagyűrűbe tesszük, aminek csak az alján legyen papír, oldala maradjon szabad. A forma oldalára húzogassuk kicsit fel a tésztát, hogy sülés közben jobban tudjon kapaszkodni , és egyenletesebb legyen a végeredmény.
175 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és addig sütjük, míg szép aranybarna színt kap (vagy tűzpróbáig.)

Mikor a tészta kihűlt, lapokra vágjuk. Nekem összesen három lap sikerült. A lapokat a habosra vert vajkrémmel összeragasztjuk, majd a tortát az oldalán és a tetején is bevonjuk. Hűtőszekrényben hagyjuk pár óráig dermedni.
Közben elkészíthetjük a fondant-t (vagy előkaphatjuk a vásároltat). Deszkán kinyújtjuk, majd óvatosan bevonjuk vele a tortát. Nekem sajnos picit berepedezett, sebaj, legközelebb ügyesebb leszek. (vagy gyorsabb :-) )
Ízlésünknek megfelelően díszítjük a tortát. Nekem a virágokra esett a választás. A fondant-t egyszerű ételszínezékkel festettem rózsaszínre. (Málna színű).



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése