9/29/2012

Szeptember 29. - A kávé világnapja


Lassan már mindennek van világnapja. Igen, a kávénak is. Ahhoz képest azonban, hogy mennyire fontos szerepet tölt be az életünkben (gondoljuk csak a reggeli ébredezésre), valamint hogy mennyire kedvelt ital szerte a világon, meglepő módon viszonylag keveset tudunk róla. Találtam róla egy jó kis cikket, olvassátok el, ha kíváncsiak vagytok mindenre, amit a kávéról érdemes tudni, klikk ide


Török kávé? Espresso? Instant kávé? Cappuccino? Melyikre esküsztök? Vagy talán a melange, latte machiato vagy latte au lait láttán remeg meg a lábatok?

Engem továbbra is az ellenállhatatlan cappuccino vesz le a lábamról. A reggeleimet el sem tudnám képzelni nélküle. 

Engem ez a látvány fogad reggelente. És az illata, hmmmmmmm varázslatos!

 
Egy csésze igazán finom, és látványos kávé elkészítése nem csak a kávé minőségű kávén múlik. Ez bizony tudományág és művészet is egyben. Némi gyakorlással, egy jó espresso géppel azonban te is baristává válhatsz és elkápráztathatod bendégeidet tudásoddal. Nekem az alábbi ábra nagyon sokat segített, ugyanis mindig bajban voltam az arányok eltalálásával. 
Forrás: http://coffee.wikia.com/wiki/Espresso
És hogy melyik kávé fajtát válaszd? Íme egy kis segítség:
Forrás: http://www.fanpop.com/spots/coffee/images/24526958/title/hot-coffee-fanart
Érdekel, hogy hogy is készítik a kávézókban azokat az ámulatba ejtő figurákat és formákat?

És hogy is zárhatnám stílusosan ezt a bejegyzést? Frank Sinatra The Coffee Song című számával kívánok Nektek illatos és ízletes kávéval teli napot!

2 megjegyzés:

  1. én még profi nem vagyok, de kezd már sikerülni :) ha nem jön össze, megiszom gyorsan :) a teszt szerint a hangulatomhoz a Cafissimo Kaffee mild kávé illik. Megéri kitölteni, kávégépet lehet nyerni :) http://fon.gs/hangulatkavezo

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, a profi címig még nekem is jó pár csészével fel kell hörpintenem, de nem adom fel. A szív forma (ja és a nonfiguratív :D ) már megy. köszönöm szépen a tippet, kitöltöttem. imádom a retro típusú kávéfőzőket. szép hétvégét!

      Törlés