4/11/2012

Pizza bolognese

Költözéskor bizony az ember lányának nagyon feladják a leckét, ha sütése vagy főzésre kerül a sor. Velem sincs ez másképp. Minden dobozokban hever (valahol), avagy már megkapta az új házban méltó helyét mondván, hogy az utolsó pár napban már úgysem fog kelleni (hát hogyne). Hogy mégis jusson azért valami a bendőbe, az utolsó pillanatban még kikaptam bőszen csomagoló és dobozoló barátom kezéből a sodrófámat és egy tepsit, némi hozzávaló kíséretében, és nekiláttam egy pizza készítésének. Gyors is, nem is macerás, sok dolog sem kell hozzá. Gyros húskeverék nem volt itthon, találtam viszont darált húst. Így született meg a pizza bolognese. Hát, hamar elfogyott. :-)

Hozzávalók:
  • 200 g liszt
  • 12 g élesztő
  • fél teáskanál só
  • 3 evőkanál olivaolaj
  • 1 csésze langyos víz
  • pizzakrém / paradicsomszósz
  • fűszerek (oregano, bazsalikom)
  • feltét (ízlés szerint)
  • reszelt sajt 
 Hozzávalók a feltéthez:
  • darált hús
  • olaj
  • só, bors, oregano
  • szójaszósz
  • vöröshagyma
Elkészítés:
A fenti hozzávalókból a már ismert módon elkészítjük a pizza alapjául szolgáló élesztős tésztát. Mivel az időm meglehetősen limitált, megerőszakoltam a keléshez szükséges három órát. Ezért fogtam magam, előmelegítettem a sütőmet 50 fokra, és gyorsan betettem a kelesztőtálam egy órácskára. Csodák csodájára minden gond nélkül duplájára kelt, és az állaga is jó maradt.
A megkelt tésztát kivettem a tálból és kinyújtottam, majd sütőpapírral kibélelt sütőlapra tettem, megkentem paradicsomszósszal és oreganoval, bazsalikommal és pizza fűszerkeverékkel megszórtam.
Az apróra vágott vöröshagymát olajon üvegesre pirítottam,  hozzáadtam a darált húst, sóval, borssal, oreganoval fűszereztem és még félkészen egyenletesen eloszlattam a pizzán. Tetejét sajttal megszórtam, majd 200 fokra előmelegített sütőben 40-45 percig sütöttem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése