4/10/2012

Rakott burgonya

Elmeséltem barátomnak, hogy múltkor csináltam anyuéknak rakott burgonyát, mikor itt jártak nálunk látogatóban. Sajnos ő épp akkor külföldön volt, így kimaradt az élményből. Nem sokáig csüggedt azonban, mert megkért, hogy készítsem el neki is. Persze nekem a fülemen jött ki a rakott krumpli, így úgy döntöttem, hogy egy kicsit megint másképp készítem.

Hozzávalók:
  • 500 g burgonya
  • 1 kolbász (én ismét holland rookworstot tettem bele)
  • 2 főtt tojás
  • 2 x 150 ml sűrű főzőtejszín
  • 2-3 ek. joghurt
  • só, bors, pirospaprika
Elkészítés:

A burgonyát puhára, a tojásokat keményre főzzük, majd minden hozzávalót(burgonya, tojás, kolbász) vékony szeletekre vágunk és egy kivajazott hőálló tálban elkezdjük rétegezni őket. Első rétegként a burgonya jön, majd a tojás, végül a kolbász, majd ismét a burgonya és így tovább. Az utolsó, legfelső réteg a burgonya legyen. A burgonyás rétegeket érdemes sózni és borsozni, hogy az étel elkészülte után ne legyen íztelen.
Ha az utolsó réteget is megraktuk, a főzőtejszínből és joghurtból mártást készítünk, majd a tálra öntjük. A tetejét pirospaprikával díszítjük.
A sütőt 180 fokra melegítjük elő, majd alul-felül sütési módon 30-35 percig sütjük.
Még forrón, ecetes uborkával vagy vörös káposztával tálaljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése