3/15/2012

Tepsis rakott burgonya

Már régóta ki akartam próbálni, ezért sokakat megkérdeztem, hogy is készíti. Természetesen, ahogy arra számítanom kellett volna, ahány ház annyi szokás, mindenki máshogy mesélte el a történetét. Kummogtam egy ideig magamban, érleltem az összegyűjtött információt, aztán úgy döntöttem, nem érdekel, majd akkor én kitalálom a saját verziómat. Kicsit magyarosra, kicsit hollandosra, és nagyon rendhagyóra sikerült. Finom volt.

Hozzávalók:
  • 500 g burgonya
  • 250 g rookworst (tipikus holland füstölt kolbász, mely ízlés szerint bármilyen kolbászra cserélhető)
  • 200 ml tej
  • 150 ml tejszín
  • 1 tojás
  • só, bors, pirospaprika
  • sajt (elhagyható)
Elkészítés:
A burgonyát és a rookworstot vékony szeletekre szeleteljük, majd összekeverjük. 
A tejet, tejszínt és egy tojást egy külön edényben jól összekeverjük és sóval, borssal ízesítjük. A burgonyát és a kolbászt hőálló tálba tesszük, ráöntjük a tejszínes szószt, a tetejét egy kis pirospaprikával megszórjuk. Igény szerint  megszórhatjuk reszelt sajttal, nálam ez most elmaradt. 
A sütőt 180 fokra előmelegítjük, és 40 percig sütjük. Forrón tálaljuk. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése