3/14/2012

Házi készítésű kenyér

Néha vannak úgy napok, hogy nincs kedvem elmenni a boltba, de persze friss kenyér az nincs itthon. Ilyenkor lép életbe a "B" terv, és saját készítésű kenyér gyártásába kezdek. Nagyon szeretem mert egyszerű, "gyors" és nem kell őrködni mellette.

Hozzávalók:
  • 1+1/3 pohár szobahőmérsékletű víz (kb. 20 C)
  • 1 ek növényi sütőolaj
  • 1 tk só
  • 3+1/3 pohár rétesliszt
  • 1 tk fehér cukor
  • 2 tk szárított élesztő
Elkészítés:
A kenyérsütőben elkészítés rendkívül egyszerű. A hozzávalók hozzáadásakor először a vizet, majd ezt követően az egyéb folyékony és félfolyékony hozzávalókat adagoljuk az edénybe. Ezután következnek a liszt és egyéb száraz összetevők. Amikor a lisztet hozzáadjuk, érdemes az edény oldalát enyhén megütögetni, hogy megakadályozzuk, hogy az élesztő érintkezzen a folyadékokkal. Épp ezért legvégső lépésként az élesztőt adjuk hozzá a hozzávalók közül.
Válasszuk a Basic (alap) vagy Quick (gyors) programokat a sütéshez. Én általában közepesen barnára sütve szeretem. 

Az alap kenyérrecept ismeretének nagy előnye, hogy a recept a hozzávalók arányának változtatásával és egyéb hozzávalók (pl. magvak, fűszerek, stb.) hozzáadásával változatossá tehető.

Legközelebb azonban biztosan nem a kenyérsütőben, hanem igazi kemencében próbálom ki. 






2 megjegyzés:

  1. Nézd, tudok írni Neked:D
    Amúgy meg nem gondoltál rá, h csinálj burgonyás stb. kenyeret is?^^

    VálaszTörlés
  2. Gondoltam már rá, készítettem is egyszer, ám a fotó valamiért mindig elmarad :) Majd legközelebb.

    VálaszTörlés