2/21/2012

Töltött gombafej

Nóri honlapján garázdálkodtam, amikor megláttam a töltött gombafejről készített képét. Annyira fellelkesített, hogy gondoltam én is elkészítem. A tölteléket természetesen saját ízlésemre formáltam, de abban biztos vagyok, hogy ez a verzió is bárhol sikert arat.

Hozzávalók:
  • 6 db tölteni való gomba
  • 100 g sonka
  • 1 tk. szezám olaj
  • 1 kicsi hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • só, bors
  • édes szója szósz
  • reszelt sajt a gombafejek tetejére
  • rizs köretnek
Elkészítés:
A gombák tönkjét kivágjuk, a gombákat megpucoljuk. 
A gomba tönkjét apróra vágjuk, a sonkát felkockázzuk. Az apróra vágott hagymát az olajon üvegesre pirítjuk, majd hozzáadjuk a sonkát és összepirítjuk. Ezt követően beletesszük az apróra vágott gomba tönköt és a fokhagymát, végül sózzuk és borsozzuk, és meglocsoljuk édes szója szósszal 
Ha elkészült a töltelék, beletöltjük a gombafejekbe, majd 180 fokra előmelegített sütőben grillező fokozaton 15 percig sütjük. Az utolsó 2-3 percben rátesszük a reszelt sajtot és ráolvasztjuk.
A sütés leteltével a gombafejeket tányérra helyezzük és rizzsel tálaljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése