1/19/2012

Hólabda

A facebookon szörföltem, mikor egyszer csak megláttam, hogy valaki kiposztol egy fotót a saját készítésű hólabdájáról. Egyből előkaptam a szakácskönyvet és megcsináltam. Persze eléggé sziszifuszi munka, de megéri, mert nagyon finom. 

Hozzávalók a tésztához:
  • 8 tojás 
  • 400 g porcukor
  • 250 g liszt
  • 2 ek. kakaó
  • 8 ek. forró víz
  • 1 cs. sütőpor
 Hozzávalók a krémhez:
  • fél liter tej
  • 5 ek. liszt
  • 25 dkg vaj
  • 20 dkg porcukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
 Elkészítés:

A tojássárgáját habosra verjük a porcukorral, hozzáadagoljuk a kakaót, a forró vizet és a sütőporral összekevert lisztet. Egy külön tálban kemény habbá verjük a tojásfehérjét és óvatosan kevergetve hozzáadjuk a tojásos masszához.
Kivajazott, kilisztezett tepsibe öntjük és megsütjük a piskótát. Alul-felül sütést válasszunk, semmiképp se légkeverést! Amikor megsült és kihűlt, a kívánt formájú szaggatóval (kör, négyszögletes, csillag, stb.) kiszaggatjuk.

A tejből és a lisztből pépet főzünk. Vigyázzunk, nehogy leégjen! Egy külön tálban habosra verjük a vajat a porcukorral és hozzá adagoljuk a kihűlt tej-liszt masszát.

A kiszaggatott tésztát kettévágjuk, megtöltjük krémmel, összeborítjuk, és a széleit körben megkenjük. A sütemény így megkent peremét kókuszreszelékbe forgatjuk. A tetejére olvasztott csokoládét teszünk. 

Én a LIDL-ben kapható fagylaltszószt használtam, mely kezdetben folyós, majd megszilárdulva roppanós. Tortadarával, tortagyönggyel díszítve szépen mutat. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése