8/14/2014

Töltött burgonya

Az egyszerű, de finom reggelik híve vagyok, igaz kiadós reggelikre csak hétvégente adódik lehetőségem.

Hozzávalók 2 főre:
  • 4 db közepes méretű burgonya (héjában sült, langyosra hűtve)
  • olvasztott vaj
  • só, bors ízlés szerint
  • reszelt sajt (én Gouda, Emmentáli és parmezán keverékét használtam)
  • 4 db egész tojás
Töltelék: (a töltelék aránya és hozzávalói szabadon változtathatók)
  • sonka
  • bacon
  • metélőhagyma
Elkészítés:

A sült és langyosra hűtött burgonyákat oldalukra fordítjuk, majd levágunk belőle egy kalapot. Egy kanál segítségével óvatosan kikaparjuk a belsejét, hagyjunk egy vékony burgonyaréteget a héj alatt. A kikapart belsejét tegyük félre, s használjuk fel bátran egy másik ételhez.
A burgonya kikapart belsejét ecset segítségével kenjük ki olvasztott vajjal, s szórjuk meg kevés sóval és borssal. Aljára szórjunk kevés reszelt sajtot, majd a burgonyát töltsük 3/4-ig az általunk választott töltelék keverékével. Én apróra vágott sonkát, bacont és metélőhagymát választottam.
Üssünk minden burgonyába egy egész tojást, sózzuk és borsozzuk, majd szórjuk meg a tetejét jó vastagon reszelt sajttal. 
A megtöltött burgonyákat helyezzük sütőlapra, majd Celsius fokra előmelegített sütőbe toljuk, ahol kb. 20 perc alatt készre sütjük. Szerintem akkor a legfinomabb, ha a tojásfehérje teljesen átsült, ám a tojássárgája még enyhén folyós állagú. 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése