8/18/2014

Dupla csokis Coca Cola süti frostinggal

Nem gyakori, hogy valaki Coca Colával készítsen édességet vagy bármi mást. Én sem gyakran fogyasztom, de ez a recept annyira furán és egyben izgalmasnak tűnt, hogy muszáj volt kipróbálnom. Nem bántam meg, ha legközelebb megint lesz itthon Cola, megint elkészítem.

Az eredeti, angol nyelvű recept ITT található. 

Hozzávalók:
  • 1 cup Coca Cola
  • 1/2 cup olaj
  • 110 g vaj
  • 3 ek. kakaópor
  • 2 cup cukor
  • 2 cup liszt
  • 1/2 tk. só
  • 2 egész tojás
  • 1/2 cup író
  • 1 tk. szódabikarbóna
  • 1 tk. vanília

Hozzávalók a frostinghoz:
  • 110 g vaj
  • 3 ek. kakaópor
  • 6 ek. tejszín vagy tej
  • 1 tk. vanília kivonat
  • 3 3/4 cup porcukor

Elkészítés:

Egy szósz lábasban keverjük össze a Coca Cola-t, olajt, vajat és kakaóport, majd hevítsük forrásig. Egy másik edényben keverjük össze a cukrot, lisztet és sót. A forrásban lévő Colás szószt öntsük rá a lisztes keverékre, majd alaposan keverjük el.
Adjuk hozzá a tojást, írót, szódabikarbónát és vaníliát, majd verjük fel. A kapott masszát öntsük egy kizsírozott/kivajazott és kilisztezett sütőformába. A sütőforma mérete: 23 x 33 cm vagy 30 cm átmérő. 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, s 20-25 percig sütjük. A sütési idő lejártával vegyük ki a sütőből, s hagyjuk 10 percig hűlni. (én hagytam langyosra hűlni).
Míg hűl, készítsük el a frostingot. Egy edényben a vajat, kakaót és tejet addig hevítünk míg a vaj teljesen elolvad. A maradék hozzávalókat habossá verjük, majd hozzákeverjük a meleg anyagokhoz. Rákenjük a süti tetejére, míg még meleg. Ha kihűl, megdermed.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése