6/12/2014

Gyümölcs roll up - gyümölcsbőr házilag

Egy kedves ismerősöm vezetett be a 'fruit roll up' (gyümölcs tekercs) fogalmába. Azelőtt fogalmam sem volt, hogy mi a csuda ez. Elmondása szerint ő már évek óta készíti, és sokféle gyümölccsel kipróbálta már (eper, málna, mangó, szeder, stb.). Szerencsére volt kedve megmutatni, hogy kell csinálni. Miközben együtt munkálkodtunk, szorgosan jegyzeteltem. Amint hazaértem, neki is láttam.
Mivel tombol az eper és málna szezon, ezúttal friss gyümölcsöt használtam. Sajnos nem tudom, hogy fagyasztott vagy konzerv gyümölcsből milyen végeredmény születik. Ez lesz a következő projekt. Szerintem az almás fahéjas is fantasztikus lehet.


Hozzávalók:
  • 2 cup eper (vagy bármely más gyümölcs)
  • cukor az édesítéshez
  • citromlé (elhagyható)

Elkészítés:

Melegítsük elő a sütőt 80 Celsius fokra, béleljünk ki egy tepsit sütőpapírral. Pürésítsük az epret. Ízesítsük cukorral és citromlével. Alaposan keverjük össze, majd öntsük a sütőpapírra. Egyengessük el spatulával. Igyekezzünk egyenletes, vékony réteget kapni. 
Toljuk a sütőbe és süssük 4 órán át.  Ha letelt az idő, vegyük ki a sütőből, s hagyjuk teljesen kihűlni.
Ha kihűlt, óvatosan hámozzuk le a sütőpapírról. Szeleteljük fel igényünk szerint. Én általában 2 ujjnyi vastagságú, hosszú csíkokat vágok belőlük. A széleket levágom, mert azok többnyire egyenetlenek és ropogósak. Tekerjük fel a csíkokat. Fogyasztásig - ha egyáltalán szükséges - légmentesen záródó dobozban tároljuk.

Tipp: feltekerhetjük sütőpapírral vagy anélkül is. Ha a réteg alatt sütőpapír van, egyszerűbb dolgozni vele, de több munka megenni. 



1 megjegyzés:

  1. Szia. En is szeretnek csinalni ilyet, nagyon sokat ettem gyerekkoromban. Az lenne a kerdesem, hogy hany fokon kell sutni?

    VálaszTörlés