5/08/2014

Zöldbab és póréhagyma krémleves

Könnyű és olcsó, ám mégis ízletes és ínycsiklandó levest szerettem volna készíteni. Az is igaz, hogy rettentő lusta voltam elmenni a boltba, s bevásárolni. Gyorsan körülnéztem a hűtőszekrényben, fagyasztóban és a spájzban. Mire végeztem kicsiny felfedezőutammal a lakásban, egész csinos kis kosárkát gyűjtöttem össze. Végignéztem az eredményt, nekiláttam, s megszületett ez a mindent bele testet és lelket melengető, laktató, s egyben lágy, krémes leves. Ugye milyen szép a színe?

Hozzávalók:
  • 1 póréhagyma
  • 1 gerezd fokhagyma áttörve
  • 8 közepes méretű burgonya, felkockázva
  • 8 cup csirkealaplé
  • 1 cup tej
  • 1 tk. só
  • 1/2 tk. őrölt fehérbors
  • 1/2 tk. őrölt kömény
  • 3 sárgarépa, felkockázva
  • 1 cup fagyasztott ceruzabab
  • friss petrezselyem
  • fenyőmag a tálaláshoz (elhagyható)

Elkészítés:

A burgonyát és a sárgarépát meghámozzuk, felkockázzuk. A póréhagymát alaposan megmossuk, s felkarikázzuk. 
Egy fazékba öntjük az alaplevet, beledobjuk a burgonyát, sárgarépát, póréhagymát, áttört fokhagymát, és a ceruzababot. Sóval, borssal, köménnyel, apróra vágott petrezselyemmel ízesítjük. Feltesszük főni, fedő alatt kb. 30 percig főzzük. Ha minden zöldség puhára főtt, apró adagokban pürésítjük.
Forrón, csészékbe adagolva, pirított fenyőmaggal tálaljuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése