7/10/2013

Vaníliás - fahéjas ringló dzsem

Egy hozzám hasonlóan kertbolond ismerősömmel mindig termést cserélünk. Neki ezúttal nagyon sok ringlója termett, én viszont a málnában fürdök. A tőle kapott hatalmas adag ringló egy részéből úgy döntöttem, dzsem készül, a maradék sorsa egyelőre eldöntetlen.

Hozzávalók:
  • 1500 g ringló
  • 500 g 3:1 befőző cukor
  • 2 egész fahéjrúd
  • 1 vaníliarúd

Elkészítés:

Az üvegeket nagyon alaposan elmosogatjuk, leöblítjük és egy gáztepsire helyezzük. A kupakokkal együtt 120 fokra előmelegített sütőbe toljuk, ahol megvárják, míg a dzsem elkészül.
A ringlót alapos mosás és lecsepegtetés után kimagozzuk, és feldaraboljuk (én nem hámoztam meg, nem láttam értelmét). Kiválasztunk egy fazekat, melyet lekvárkészítésre alkalmasnak tartunk, majd ebbe tesszük a feldarabolt gyümölcsöt. Hozzáöntjük a befőzőcukrot, s végül hozzádobom a fahéj- és vaníliarudakat. A gyümölcs érett és nagyon finom édes volt, így úgy ítéltem meg, hogy további cukor hozzáadása nem szükséges.
A fazék tartalmát nem túl magas fokozaton elkezdjük forralni, majd ahogy a befőzőcukor leírásán is szerepel, a forrástól számított 5-6 perc elteltével félrehúzzuk. Az elkészült dzsemet a sterilizált és csírátlanított üvegekbe töltjük, lezárjuk a tetejükkel és vagy száraz dunsztba tesszük, vagy visszatoljuk a kihűlőfélben lévő sütőbe, ahol hagyjuk teljesen kihűlni.
Ha a lekvárosüvegek kihűltek, kerülhetnek is a kamrapolcra. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése