6/29/2013

Eperszörp, málnaszörp, levendulaszörp

Egyetlen boltban vásárolható szörp íze sem ér fel a házilag készített szörp zamatával.  Fogyaszthatjuk buborékmentes, vagy szódavízzel, tehetjük turmixokba is, de akár különböző desszertek öntete is lehet. Kerülhet málnás pohárdesszertbe, epres pohárdesszertbe, ajánlhatjuk tejbepapi tortához, bajor fehér krémhez, palacsintához, epres gyïmölcsrizshez, de nagyon finom császármorzsához, epres túrótortához vagy cheesecake-hez fogyasztva is.

1. Eperszörp
Hozzávalók:
  • 1000 g eper
  • 500 g cukor
  • citrompótló (ízlés szerint)
  • 1 kk. szalicil

Elkészítés:

Az epreket átválogatjuk, kicsumázzuk és jó alaposan megmossuk. Fertőtlenített kezünkkel jól összenyomkodjuk, meghintjük a szalicillal és muszlin kendőbe tesszük. Felkötjük egy olyan, helyre, ahol biztosan nem éri semmi piszkolódás és hagyjuk, hogy a saját súlyánál fogva kicsöpögjön belőle a leve.  Én egész éjszakára ott hagytam. 
Másnap a lecsöpögött levet összekevertem a cukorral és a citrompótlóval. Adtam hozzá egy nagyon kevés vizet, hogy hígabb legyen. Csírátlanított palackokba töltöttem és már került is a kamra polcára. 


2. Egyszerű málnaszörp:
Hozzávalók:
  • 1000 g málna
  • 500 g kristálycukor
  • 10 g citromsav
Elkészítés:
A málnát alapos válogatás után megmossuk és lecsöpögtetjük. Fertőtlenített kezünkkel jól összenyomkodjuk, majd muszlin kendőbe tesszük és felkötjük lecsepegni. Ha teljesen kicsöpögött, citromsavat és cukrot adunk hozzá. Addig keverjük, míg a cukor teljesen elolvad. Ha túl sűrűnek találjuk, adjunk hozzá kevés vizet. Csírátlanított palackokba töltöttem és már került is a kamra polcára. 

3. Limeos levendulaszörp:
Hozzávalók:
  • 1 csésze levendula
  • 2 csésze cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 1 csésze víz
  • 2 egész lime
Elkészítés:
Elsőként erős szirupot készítünk a cukor, limehéj, citromlé és víz összekeverésével és összefőzésévél. Amikor a cukor teljesen elolvadt, hozzáadjuk a virágjaira szedett levendulát. Elzárjuk alatta a lángot, majd fedő alatt hagyjuk teljesen kihűlni. 
Miután teljesen kihűlt, újra felforraljuk, finom szűrőn/kendőn szűrjük át, majd forró csírátlanított üvegekbe töltjük. Száraz dunsztban eltéve hagyjuk kihűlni. Én plédbe csavartam. Miután kihűlt, kerülhet is a kamra polcára, vagy az üdítőnkbe. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése