7/12/2012

Hideg meggyleves

Hideg, fűszeres és savanykás. Igazi üdítő eledel meleg nyári napokon. Hogy mi is az? A hideg gyümölcsleves, ezúttal meggyből (másik nevén meggykeszőce).
A meggykeszőce egy régi parasztétel, melyet főként a nyári dolgos meleg napokon készítettek. Mivel túl nagy volt ilyenkor a hőség, és túl sok volt a munka a földeken, hogy hosszú ideig a konyhában álldogáljanak az asszonyok. Nem is bonyolították a dolgot, így született a meggykeszőce.

Hozzávalók:
  • 600 g magozott meggy
  • 3-4 ek. kristálycukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • víz (kb. 1 liter)
  • 2 egész fahéj rúd
  • 5-6 szem szegfűszeg
  • késhegynyi szerecsendió
  • 1 doboz főzőtejszín
  • 1-2 tk. ételsűrítő

Elkészítés:
A meggyet a cukorral és a vaníliás cukorral pár percig pároljuk, majd felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje (kb. 1 liter). Hozzáadjuk a fahéjat és a szegfűszeget (én fűszerlabdában szoktam, hogy később ne kelljen a levesben halászni) valamint a szerecsendiót. 
Kb. 10-15 percig főzzük, majd megkóstoljuk és ha úgy érezzük, eléggé fűszeres, eltávolítjuk belőle a fahéjrudakat és a szegfűszeget (avagy fűszerlabdát).
Mivel én szinte soha nem használok habarást (rántást sem igazán) az ételeimben, ezért én ezt a levest egyszerűen főzőtejszín és ételsűrítő hozzáadásával sűrítettem. Ezek hozzáadása után még kb. további 5-10 percig főzzük, míg elkezd besűrűsödni.
Tálalásig hűtőszekrényben tartjuk, és hidegen tálaljuk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése