2/24/2012

Gyümölcstorta

Mindig is utáltam piskótát csinálni, mert sosem sikerült. Minden alkalommal pontról pontra követtem az utasításokat, sosem nyitottam rá a sütőt, mégis összeesett a pimasz, én meg ott álltam bánatosan a szappanos állagú valamimmel, amiben a fél délelőttöm munkája rejlett. Eldöntöttem tehát, hogy netes kutatást végzek, hogy mi is lehet a baj, és hogy melyik recept a nyerő a háziasszonyok körében.

Hozzávalók:
  • 4 egész tojás
  • 4 ek. cukor
  • 4 ek. liszt
  • 1 cs. sütőpor
  • 1 cs. vaníliás pudingpor
  • 1 tk. porcukor
  • 500 ml tej
  • 1 cs. tortazselépor
  • 20-30 ml víz
  • 3 csapott ek. kristálycukor
Elkészítés:

A 4 egész tojást jó habosra felverem 4 ek. kristálycukorral. Ezt követően a mixert alacsony fokozatra állítom, majd kis adagokban hozzákanalazom a sütőporral elkevert lisztet. 
A sütőt előmelegítem 180 fokra, majd alul-felül sütési módon 20-25 percig sütöm a kivajazott-kilisztezett 26 cm-es gyümölcstorta formát. 
A trükk az, hogy tilos a sütőt kinyitni!!! Az elkövetkező 20-25 percben a piskótánkat a sütő ablakából kívülről bámulhatjuk. Onnan tudjuk, hogy elkészült, ha elválik a sütőforma oldalától. Ha lejárt a 25 perc (nekem ennyi időre volt szükségem), kikapcsoljuk a sütőt, de benne hagyjuk a piskótát, résnyire nyitjuk a sütőt és kitámasztjuk egy fakanállal 10 percre.
Ha letelt a 10 perc, kivesszük a tortánkat, és a tortaformában kihűtjük, majd egy tálcára helyezzük.
Fél liter tejből és egy csomag vaníliás pudingporból sűrű pudingot főzünk, langyosra hűtjük és a tortára kenjük. 
A tortát ízlés szerinti gyümölcsökkel, a kívánt formában és alakzatban díszítjük.
Tortazselét készítünk 20-30 ml vízből. 3 csapott ek. cukorból, hagyjuk kb. 8-10 percig hűlni, és mikor sűrűsödni kezd, a torta közepétől kezdve az egész tortán végigcsurgatjuk.
Hűtőbe tesszük egy pár órára, hogy a zselé jól megdermedjen, és tálalhatjuk is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése