6/04/2012

Kolbászos lencse

Nagy lelkesedéssel vágtam bele ennek az ételnek az elkészítésébe (is), hiszen már a recept megtalálásakor összefutott a nyál a számban. Egyszerű, nem igényel sok munkát és energia befektetést, és finom is. Hát mi kell még? Egy ideig őriztem a receptet a fiókban, érlelgettem, de most már végleg elvesztettem a türelmem, nem bírtam tovább várni és azon kaptam magam, hogy trappolok a boltban hozzávalók után kutatva. Szerencsére nem csak nekem ízlett, így a második receptért is - melyet kisebb átalakításnak tettem ki - hatalmas köszönetet kell mondanom a BBC GoodFood magazinnak.

Hozzávalók:
  • 150 g vörös lencse
  • 1 szál lókolbász
  • 1 ek. olívaolaj
  • 2 közepes fej vöröshagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1 sárga húsú paprika kockákra vágva
  • 2 kakukkfűág
  • 2 babérlevél
  • 2 kicsi konzerv paradicsompüré
  • 200 ml vörösbor
  • 1 csokor petrezselyem finomra vágva
  • só, bors
Elkészítés:

A lencsét egy éjszakára vízbe áztatjuk, másnap leszűrjük. A kolbászt felszeleteljük és egy serpenyőben megsütjük. A zsíros levét leöntjük és félretesszük. Kevés olajon megpirítjuk a hagymát, fokhagymát, paprikát, majd hőálló tálba tesszük. Hozzáadjuk a paradicsompürét, a fűszereket, a leszűrt lencsét, kolbászt, öntsük fel a vörösborral, majd annyi vízzel, hogy lefedje (kb. 200 ml).
180 fokra előmelegített sütőbe  toljuk, és 30-40 perc alatt készre sütjük. Frissen vágott petrezselyemmel szórjuk meg (nálam ez a lépés sajnos elmaradt, mivel eszemet vette a finom illat).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése