4/03/2012

Lengyel tejleves házi készítésű tésztával kicsit másképp

A tejleves eredetileg lengyel leves, ami - a spagetti carbonarahoz hasonlóan - a szegények eledele volt. A nagymami készítette mindig, nagyon szerettem mikor kicsi voltam. Most is néha elkészítem, mikor nem vagyok igazán éhes, de jól esne valami csemege. Létezik édes változata is, az én ízvilágomhoz inkább ez a sós verzió áll közel.

Hozzávalók:
  • 1 liter tej
  • 2 dl víz
  • 1 tk. cukor
  • só ízlés szerint
  • 1 tojás
  • liszt
Elkészítés:

A tojáshoz egy csipet sót adunk, majd hozzákeverünk annyi lisztet, hogy kemény tésztát kapjuk. Az így kapott tésztát lereszeljük, majd egy tálban, esetleg tálcán lisztbe forgatjuk, hogy ne ragadjon és hagyjuk picit száradni.
A tejet egy pohár vízzel (2 dl), a cukorral és a sóval felforralom, majd hozzáadom a tésztát és addig főzöm, amíg a tészta meg nem puhul. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése