4/16/2012

Spagetti táskák

Sajnos én az a szakácsnő vagyok, aki spagetti főzésekor mindig kicsit túlzásokba esik, és sokkal többet kreál mint kellene. Ez természetesen most sem volt másképp, és mire észbe kaptam, ott álltam egy nagy rakás tésztával, ami megoldásra várt. Ekkor jutott eszembe az Alexandra kiadó, Kreatív konyha - Rizsételek című könyve. Az említett recept bár eredetileg gombás, rizses töltelékkel szerepel, gondoltam ezen esetben is jól funkcionálhat. 

Hozzávalók a tésztához:
  • 1 1/4 csésze finomliszt
  • 1 tk. sütőpor
  • 1/2 tk. só
  • 1/3 csésze hideg vaj
  • 5 ek. joghurt
  • 1 tojás

Hozzávalók a töltelékhez:
  • az én esetemben bolognai spagetti, de szabadon variálható

Elkészítés:

A lisztet és a sütőport egy tálba szitáljuk, majd beletesszük a tésztához szükséges hozzávalókat. Gyorsan lágy tésztát gyúrunk, először a kézi mixerrel, majd a turmixgép dagasztólapátjával. Fóliába csomagolva, hűvös helyen, legalább egy órán keresztül pihentetjük.
A tésztát 0.5 cm vastagra nyújtjuk, majd 10 cm átmérőjű korongokat szaggatunk belőle. Egy teáskanálnyi tölteléket teszünk mindegyik lapra. A tésztaszéleket tojásfehérjével vékonyan megkenjük, félbehajtjuk, és a találkozásoknál egy villával jól összenyomjuk, nehogy a töltelék kifolyjon.
A táskákat vékonyan kiolajozott vagy sütőpapírral kibélelt tepsibe vagy sütőlemezre tesszük. A tojássárgáját tejjel kikeverjük, s megkenjük vele a tészta tetejét. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 20-25 perc alatt aranysárgára sütjük. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése